Contact Form

Name

Email *

Message *

Sunday 26 January 2014

Študij v tujini

Študij v tujini
avtor: Timotej Letonja, Januar 2014


Oxford je mesto z okoli 135.000 prebivalci v Angliji, znano po Oxfordski univerzi, najstarejši univerzi v angleško govorečem svetu. Gre za tipično britansko oziroma angleško mesto, polno zgodovinskih stavb, muzejev, čajnic in univerz. Najbolj znani sta seveda Oxfordska univerza in mestna knjižnica. Mesto je skozi leto polno študentov iz celega sveta, saj kot že omenjeno gre za univerzitetni kraj, ki ga obiskujejo turisti in študenti iz Azije, Evrope, ZDA, Avstralije in v bistvu iz vseh krajev sveta, saj se tukaj nahaja 6. najboljša univerza na svetu, ki ponuja mnogo raznovrstnih študijskih programov. Ker gre za britansko mesto je logično in samoumevno, da je vse drago, ampak se zaradi same atmosfere in vzdušja, ki ga ne znam primerjati s katerimkoli drugim krajem kjerkoli po svetu. Ko sem leta 2010 prišel v Oxford, sem se počutil kot da sem doma. 
Na tečaju sem bil 14 dni. V tem času sem spoznal mnogo ljudi, s katerimi sem se pogovarjal v angleškem jeziku in to mi je pomagalo pri komunikaciji v tujem jeziku, hkrati pa sem spoznal mnogo različnih kultur in njihovih običajev. Mesto je prav tako polno majhnih kavarn, butikov ipd. 
Tečaj poteka tako, da najprej, ko prideš tja izpolniš test splošnega znanja na podlagi katerega te uvrstijo v skupino s osebami, ki so na enakem nivoju znanja angleškega jezika, zato, da ti lahko profesorji pomagajo pri izboljšanju znanja. Pouk poteka na mnogo različnih načinov, kateri so zelo zanimivi, od debate, do pisanja esejev, sodelovanja s sošolci. Na koncu tečaja, ki lahko traja od dveh do več tednov, dobiš diplomo, ki ti lahko pomaga pri pridobitvi štipendije ali pri vpisu na študij. Kot že omenjeno spoznaš ljudi iz celega sveta, s katerimi lahko ustvariš dolgotrajne prijateljske vezi. Jaz sem na primer spoznal sovrstnico iz Portugalske, s katero se pogovarjava konstantno, šel sem tudi k njej na Portugalsko, ona pa je lani prišla k meni v Slovenijo. Prav tako mi veliko pomenijo izkušnje izmenjav, ki so nam jih omogočili na Prvi gimnaziji v Mariboru, na kateri obiskujem evropski oddelek. Omogočili so nam državno izmenjavo z dijaki iz Idrije, ter mednarodno izmenjavo z dijaki iz Češke. 
Leta 2011 sem obiskal prijatelje v Chicagu, ki jih poznam že dobrih 9 let. Spoznali smo se na morju, v Baški na otoku Krku, pri njih sem bil 2 tedna. Vse te izkušnje so si zelo podobne a hkrati zelo različne, saj so bile nekatere doživete na individualen pristop, druge pa na stopnji skupin, kjer se je govorilo več jezikov. Hkrati je razlika v tipu angleškega jezika, npr. v Angliji smo se pogovarjali in učili britansko angleščino, v ZDA pa smo pri komuniciranju uporabljali ameriško angleščino. Vse te izkušnje v življenju veliko štejejo, saj hkrati potuješ, spoznavaš nove kulture, nove ljudi in se izobražuješ. Vse to zajeto skupaj pa nam odpira vrata v svet in to je tisto kar zares šteje za posameznika in njegovo življenje. O tem bi lahko govoril v neskončnost, česar pa žal ne morem, zato bom zaključil z kratkim quotom, ki nam ga je izrekel professor v Oxfordu: »The more I study the more I know, the more I know the more I forget, the more I forget the less I know.«
Prva stvar, ki jo je treba vedeti, je da traja preden se navadiš na življenje v tuji državi, ker najprej pogrešaš družino in prijatelje. Hkrati pa je čisto drugačen način življenja od kulture, hrane, urnika.  Ko pa se socializiraš in komuniciraš z drugimi, se sprostiš in postaneš bolj samozavesten, poleg tega pa izboljšaš svoje jezikovne sposobnosti in besedni zaklad. Ko se sprostiš pa začneš prav uživati in to je tisto kar te vodi naprej v komuniciranje z drugimi. Zabavno je spoznavati nov kraj, novo kulturo, se ukvarjati s športnimi aktivnostmi in se udeleževati izletov, ki jih šola omogoča. S tem odneseš domov prav prijetna občutja in nepozabne spomine.






published on: EF - education first webpage


CONTACT: 
Nina Bajde: 00386 31 341 188 
Urska Kacicnik: 00386 41 584 420
urska.kacicnik@ef.com
https://www.facebook.com/EFSlovenija?fref=ts

No comments:

Post a Comment