Contact Form

Name

Email *

Message *

Monday 27 January 2014

Obnašanje modela


OBNAŠANJE MODELA 
avtor: Timotej Letonja, Januar 2014

Vedno sem živel po besedah, ki mi jih je enkrat dejal en pameten gospod: "Človeško telo je najboljša umetnost."
Lani, na neko nedeljsko jutro, me je prešinila misel, da bi moral biti del modne industrije. Temeljito sem o tem razmislil, kaj bi bile prednosti in slabosti tega. Sploh nisem vedel kje začeti, ampak ni me bilo strah poizkusiti, saj je življenje toliko razburljivo, kot si ga sami naredimo. Če samo sediš doma, se dejansko nič ne zgodi, življenje gre mimo tebe, zato je pomembno probati nove stvari, predvsem stvari, ki te veselijo. 
Tako sem si rekel: »Timi, lahko narediš to! Zakaj ne bi probal in videl kam te lahko to pripelje? To si želim, ker me osrečuje, ker rad to delam, še posebej rad izražam svoja čustva pred objektivom, rad spoznavam nove ljudi in tudi…«.
Odločil sem se probati, saj nisem imel česa izgubiti in če ne bi probal, bi se vedno »Kaj če?« o modi berem na spletu in v revijah, zanima me kdo so najboljši fotografi, designerji, agencije in modeli. Tako sem naletel na svojega vzornika, Jon-a Kortajarena. Že od nekdaj sem si želel vedeti vse o modi, predstavljal sem si sliko kje bi rad bil: pri kateri agenciji, v katerem mestu, s kom bi rad delal.
Moram reči, da začetek moje poti v svetu mode ni bil lahek. Zahteval je veliko samopobude in verovanja vase in v moje sanje. Naredil sem  manjšo raziskavo o najboljših slovenskih fotografih. Ko sem to naredil sem si dal delati nekaj testnih fotografij in kmalu zatem je sledila pogodba z agencijo.

Ne, začetek ni bil lahek in niti poceni. Nič na svetu ni poceni, ampak, če je vredno poizkusiti, denar in karkoli druga ni tako pomembno. Potrebno je samo verjeti vase, če ne, te bo zlahka potolklo. Moja pot kot model se je začela s tem, da sem posnel nekaj profesionalnih fotografi za moj portfelj, kar mi je zelo pomagalo, da sem podpisal pogodbo z eno najboljših slovenskih agencij, MODEL GROUP, katere lastnica je Maja Raspopovič, nekoč uspešna manekenka in danes uspešna podjetnica. Seveda ni bilo tako lahko kot se sliši. Pred tem sem probal dobiti pogodbo tudi z drugimi agencijami v Slovenii. Pri prvi so me zavrnili, ampak zatem se je sreča obrnila meni v prid in tako sem podpisal pogodbo. To mi je dalo gorečo željo in energijo za ta posel, dobil pa sem s tem tudi potrditev, da sem na pravi poti.

Na nek način sem pričakoval, da se bo vse skupaj zgodilo kar čez noč. Mislil sem, da bom imel agencije po celem svetu v letu ali dveh. Če sem iskren, sem bil zaradi tega zelo razočaran in počutil sem se izgubljeno. Pogodbo z agencijo sem tako prekinil. Ampak, če imaš rad to kar delaš, se vedno najde način, da svoje sanje uresničuješ.

Čeprav nimam več agencije v Sloveniji, še vedno delam kot model. V tem času sem delal in še vedno delam za priznano slovensko oblikovalko, Majo Ferme.  Z delom za njo in z njo sem pridobil veliko izkušenj in to me je pripeljalo tudi do dela na Modnem tednu v Ljubljani to jesen. Moram reči, da je bila to ena najboljših izkušenj, kar sem jih v modnem svetu doživel: polna adrenalina, zadovoljstva in sreče…ko sem hodil po modni pisti sem se počutil ponosnega samega nase, ampak bolj kot karkoli sem bil srečen in to je tisto, kar šteje. Julija letos sem bil v Milanu, kjer je modni trg veliko večji kot v Sloveniji. Mesto je samo po sebi veličastno, s svojim posebnim duhom modne prestolnice, popolnoma drugačno od Ljubljane. Spoznal sem nekaj super ljudi in si spletel nekaj življenjskih kontaktov. Delal sem z enim izmed najboljših novih fotografov v tej industriji, Szilveszterjem Makó, prav tako pa tudi za odličnega oblikovalca, Toma Rebla. Trenutno sem v kontaktu z nekaterimi agencijami, vse kar moram narediti je podpisati pogodbo, tako da mi zaželite srečo.

Pred kratkih sem začel delati kot vodja blagovne znamke Revolver heart, znamka z zelo aktualnimi in svežimi oblačili, ki bi jih želel promovirati po celem svetu in pomagati, da Revolver heart postane trend. Ta izkušnja mi omogoča vpogled v modno industrio z druge perspektive. Včasih sem se sekiral, da nisem dovolj dober in se spraševal zakaj niso izbrali mene za določene kampanje. Zdaj pa vem, da se ne gre za to, da nisi dovolj dober, ampak samo za to ali določena oseba paše v koncept in ali je prava za to zgodbo.

Kljub temu, da sem star šele 18 let, sem si pridobil že veliko izkušenj za svoja leta, kar je super, če vprašate mene. Vse te izkušnje so me naredile močnejšega kot osebo in mi pomagale izoblikovati debelo kožo. Na koncu dneva je najbolj pomembna energija in osebnost. Vesel sem, da sem obkrožen z ljudmi, ki me podpirajo, verjamejo vame in me vodijo na pravo pot, in to je to kar je v življenju pomembno. Pred seboj imam še celo življenje. Vsak mora biti to kar je in vedno ostati zvest samemu sebi.

Kakorkoli, moda je moja strast. Četudi mi ne bi uspelo kot modelu, sem prepričan, da bom nekoč živel v New Yorku ali v Londonu. Mogoče bom imel celo svoje podjetje in bom delal na področju marketinga v svetu mode. Nikoli ne veš.

Naj članek zaključim z meni enim najljubših citatov: »Moda ni nekaj kar obstaja samo v oblekah. Moda je na nebu, na ulicah, ima opravka z idejami, načinom našega življenja in dogajanjem okoli nas.«

objavljeno v reviji Dijaški spekter, Januar 2014

No comments:

Post a Comment